90 proc. vadovų mano, kad tvarumas yra svarbus, tačiau tvarumo strategiją turi vos 60 proc. įmonių. Anot „Deloitte“, įtraukią kultūrą turinčios įmonės yra 27 proc. pelningesnės ir 22 proc. produktyvesnės. Tad kodėl kone pusė organizacijų vis dar atidėlioja tvarumo strategijos kūrimą ir integravimą?
Jau 2024 m. gegužės 16 d. Vilniuje vyks pirmoji tvarumo lyderiams skirta konferencija „Momentum“. Ją įgyvendins jėgas sujungę partneriai – lygių galimybių ir moterų lyderystės projektas „Go Forward“ bei tvarumo ekspertų ir konsultantų komanda „Sustain Academy“.
„Pastaraisiais metais vis garsiau skamba lygių galimybių, žmonių gerovės, klimato kaitos, geros valdysenos temos. Organizacijoms kuriant tvarumo strategijas – tai yra vieni iš ESG tikslų. Tiesa, dažnai nevertinami per tvarios organizacijos prizmę“, – sako „Go Forward“ direktorė Jurga Varanavičė.
Konferencijoje „Momentum“ bus paliečiamos trys pagrindinės sritys: aplinka, žmonės ir finansai. Lietuvos ir užsienio ekspertai pasidalins savo patirtimi ir aptars tokias temas, kaip tvari valdysena, investicijos, lygybė ir įvairovė, gera savijauta bei, žinoma, klimato kaita, tvarumas verslo strategijoje bei dirbtinis intelektas.
Tvari įmonės strategija – ateitis
Tvarumas kasmet vaidina vis svarbesnį vaidmenį – jis būtinas siekiant pritraukti investicijas, atitikti ES reguliacinės aplinkos reikalavimus, pritraukti talentų ir užtikrinti didesnį produktyvumą. Jaučiamas spaudimas ir patenkinti vartotojų poreikius – žurnalo „Harvard Business Review“ skaičiavimais, net 70% vartotojų nori pirkti prekes ir paslaugas iš tvarų verslą kuriančių įmonių. Deja, 2023 m. KPMG atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog tik 25% įmonių mano, jog atitinka ESG kriterijus ir yra pasiruošusios ESG užtikrinimui.
„Tvarumas nėra tik madinga tendencija, tai būtina sąlyga įmonių augimui ir ilgalaikiam konkurencingumui užtikrinti. Pastebime, kad įmonės, kurios įtraukia tvarumo principus į savo veiklą, ne tik atitinka šiuolaikinius reguliavimo reikalavimus, bet taip pat kuria stipresnį ryšį su savo klientais ir darbuotojais. Tai yra svarbi investicija į ateitį, siekiant pritraukti ir išlaikyti talentus bei užtikrinti ilgalaikį verslo augimą. Šiandienos vartotojai yra labai sąmoningi ir renkasi prekes bei paslaugas, kurios atspindi jų vertybes. Tvarumas tapo neatsiejama sėkmingos verslo strategijos dalimi," – sako „Sustain Academy“ partnerė Ieva Kazakevičiūtė.
Žaliųjų talentų reikės vis daugiau
Pasaulis nuolat susiduria su tvarumo iššūkiais, manoma, jog jau po penkerių metų žaliųjų talentų paklausa viršys pasiūlą – sėkmingai įgyvendinus visas reikiamas klimato kaitos stabdymo priemones, per ateinantį dešimtmetį bus sukurta per 24 mln. naujų darbo vietų, tad konferencijos pavadinimas simboliškas – negalime praleisti momento veikti.
Vis daugiau organizacijų skatina tvarumą ir įvairias iniciatyvas įmonės viduje. Pastebima, kad efektyviausiai veikia tos bendrovės, kuriose tvarumo problemas suvokia ne tik už tai atsakingas specialistas, tačiau visa komanda. Ateityje žalieji įgūdžiai bus reikalingi kiekvienam organizacijos darbuotojui.
„Šiandien įmonės sėkmė matuojama ne tik finansiniais rezultatais, bet ir indėliu į švarios ir darnios aplinkos kūrimą, žmonių gerovę. Lietuvoje ir pasaulyje vis daugėja specialistų suprantančių tvarumo principus ir gebančių ‘’pakelti organizacijas į kitą lygį’’ šioje temoje. Visgi, taip greitai evoliucionuojančiame lauke, mokytis reikia kiekvieną deną, todėl džiaugiamės galėdami dalintis gerosiomis užsienio praktikomis Lietuvoje. Dalyvavimas „Momentum“ konferencijoje suteikia unikalią galimybę mokytis iš globalių tvarumo lyderių ir ekspertų, kaip efektyviai įveikti įvairius su tvaumo klausimais susijusius iššūkius ir integruoti tvarumo principus į verslo strategiją, kartu stiprinant įmonės reputaciją ir skatinant augimą“, – teigia „Sustain Academy“ bendraįkūrėja Austė Valikonytė.
Konferencija skirta vadovams, tvarumo, komunikacijos ekspertams bei visiems, kam rūpi ateitis ir tvaresnis rytojus.